onsdag 16 december 2009

Göra ett eget mobilfodral?


Tja! Jag tänkte jag skulle skriva lite hur man gör mobilfodral, de är busenkla för dem som redan kan stickandets konst och lätta att börja med om du vill lära dig att sticka! Du lägger upp ca 10-14 maskor på "vanliga" stickor. Stickar sedan hur lång mobilen är, du ska göra fodralet till, och det brukar vara runt 20-25 cm. Sedan maskar du av och viker stycket på mitten och syr ihop för hand på avigsidan. Slutligen kan du sy dit en knapp och en tråd att trä om den om du tycker det behövs! Hoppas att det blir ett och annat mobilfodral, dock gärna inte för många, då ni inte får sluta beställa från mig! ;) Jag har för övrigt köpt en ny mobbe idag, som jag har fått i julklapp! Så nu blir det till att sätta sig och sticka ett nytt fodral! Wie! Kramkram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar