fredag 31 augusti 2012

Lite om allt och ingenting

Den här veckan har det varit mycket och lite. Det känns lite både och. I söndags var jag på en fantastiskt härlig Gudstjänst med mycket av den helige andens närhet och härlig "alabanza" som betyder lovsång! Markus predikade på spanska för första gången om Esperito Santo-Den Helige Anden, det var mycket bra(det jag förstod av den). Så härliga människor jag får träffa här dagligen, härom veckan var det tex en kvinna vid poolen som bara började prata med mig och fråga om vi behövde hjälp med något eller komma på grill någon gång! Första gången jag pratade med henne..De ni svenskar! ;) Haha. I tisdags var jag på hemförbund och smakade soppor med Ewa-Marie, härliga kvinnor som jag hoppas lära känna bättre! Det finns nog många intressanta livshistorier att höra om. Hackar mig fortf fram på spanska, men försöker mer och mer iaf. Och nu till veckans höjdpunkt: Jag fick i onsdags vara dansledare för en grupp tjejer, superkul och bra språkträning! Jag har verkligen saknat dansen, känns roligt att få kunna vara med och tillföra något! Annars har jag bakat, slappat, varit vid poolen och så. Känns konstigt att vara så långt ifrån er alla där hemma, men jag lever och jag mår bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar