tisdag 23 oktober 2012

Gott och blandat!

Längtar efter svenskt godis och har de senaste gjort lite gott och blandat, därav rubriken! Igår åkte vi iväg igen till södra delen av ön, till en stad som heter Guayama. För att se bygget av det första Krocs centret på Puerto Rico. Det är ett frälsiscenter med gym, pool, dagis och div annat med tempel/kyrklokal i mitten! Fantastiskt att se, och det ligger granne med universitetet vilket är hur bra som helst ju! Det var roligt, härliga människor vi träffade som jobbade där! Sedan åkte jag med Gaby och Karla helt spontant till ett köpcenter och hängde på Starbucks i timmar, träffade där även en ny vän, Krystel. Hon var lärare på universitetet i konst och teologi vad jag fattade det som. Härlig! 

Och idag har jag varit på kvinnogruppen, de vann en check på kongressen vilket de var väldigt glada över och sedan har vi nominerat "miss frutos del esperito". Vi fick rösta vilka personer som hade olika egenskaper av Andens frukter, glädje, kärlek, vänlighet osv. Det var kul, jag fick glädje och ödmjukhet. Annorlunda dock med utförlig presentation av samtliga, om det stämde med det man själv hade gissat på sig själv. Väldigt osvenskt. haha. Jag och Ewa-Marie var väldigt bra på att välja "medio" som i lagom på alla frukter om sig själv. Medan de andra hade lätt att sätta det högsta...Mycket på tapeten, men kul!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar