tisdag 16 oktober 2012

Om att vara på rätt plats i rätt tid.

 Jag har nu gjort större delen av min vistelse här i Puerto Rico. Jag har känt att jag har varit till stor hjälp för familjen med Luddes hemmaskola, och diverse fix och trix hemma som inte alltid hinns med för två heltidsjobbande missionärer! Alla dagar har inte varit en dans på rosor, då jag känner att Gud har jobbat med mig på olika sätt. Jag tror tex att Gud har velat lära mig att ta det lugnt och slappna av...Som en del av er vet blev jag sommaren efter gymnasiet totalt uttröttad. jag orkade inte gå från mitt rum till toaletten själv. och detta har varit en kamp för mig sedan dess, att lära mig prioritera, bli starkare och lyssna på Guds vägledning. När jag var dålig en gång, skrev Emma detta bibelord till mig: 
Jesaja 40:31
"men de som litar till Herren får ny kraft, de får vingar som örnar. De springer utan att bli trötta, vandrar utan att mättas." Idag tränar jag på vårt gratisgym på området där vi bor två/tre gånger i veckan, jag har även dansat en gång i veckan här och i lördags promenerade vi i San Juan i flera timmar i värmen. (Bilder nedan) och jag är så TACKSAM. Gud har lyft upp mig, jag litade på att han höll allting i sin hand och idag kan jag komma på mig själv göra hoppsan-steg på wallmart bara för att jag kan!







Många kyrkor som jobbar frivilligt här, vi gick förbi och såg att de delade ut mat till hemlösa och spelade härlig musik till!



Längtar efter er nu där hemma, mer än nånsin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar