söndag 2 december 2012

1a advent

Photobucket


Min första adventshelg har varit lite sne och vinn. Som det kan vara ibland i livet. För er som inte vet är jag i umeå nu, hos Andreas och försöker njuta av lugnet. Det är jättemysigt att få vara tillsammans igen! Men i helgen har vi haft tonårshäng med övernattning, sedan bönegrupp och nattcafé i natt. Och avslutat precis med en adventsgudsjänst med härlig musikunderhållning, som gjorde min stämning efter lite för lite sömn. 

Men precis som den här ljusstaken där ett ljus är trasigt, behöver man ibland ta hand om det där lite trasiga inom sig. Juletid och julefrid, perfekt tid att städa lite i sitt inre, så som man städar till advent. Plocka ut lite gammalt julpynt och plocka fram nytt. Ta fram saker man saknat och glömma det man helst vill glömma att man hade. Önskar er en fortsatt mysig och fridfull 1a advent. 
Kramar om. 

P.s. skrattade åt mig själv när jag stod och skrapa bort en halv meter snö från bilen vi skulle köra hem med vid 5-tiden i morse. Nyss var jag i tropikernas 35 grader varma klimat, men man blir ändå glad av det vackra vinterlandet här uppe! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar