måndag 3 december 2012

Mary did you know?

emelie & Isak

Billy Dean – Mary Did You Know

Detta är mina fina vänner Emelie och Isak som är med i församlingen här i Umeå. Tyckte det var en vacker bild av hur liten Jesus har varit och igår hörde jag "Mary did you know" i en fantastiskt fin version av Emelie Melin, men som tyvärr inte blev någon bra film... Så vi får nöja oss med den ovanstående versionen. 
  
"Mary did you know? When you kissed your little baby, you kissed the face of God?!" 

Den här raden tycker jag är så vacker, och den får mig att tänka på Maria. Visste hon? Visste hon att hon ammade en kung? Visste hon vilka konsekvenser Jesus skulle vara för mänskligheten? Förmodligen inte, jag tycker det är stort och vackert att tänka på. och så nära människan kommer gudomlighet genom Jesus. Nu ska jag fortsätta min dag med att pyssla och sega mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar