söndag 9 september 2012

Old San Juan...

Idag har jag lärt mig att "go to the mall or something" kan vara något helt annat. En jättefin tjej som heter Cristina som är med på kåren, sa att hon gärna kunde "ta med mig ut på någonting idag". Så hon och hennes kompis kom och hämta upp mig, men det roliga var att jag inte hade någon aning om jag skulle veckohandla med hennes familj eller ta en fika. Det visade sig dock att Puerto Rican do spontaneous! Vilket var en fantastisk överraskning efter en vecka av förkylning och bara vara hemma...Ni som känner mig vet hur rastlös jag är då! 

Så vi åkte till San Juan, en halvtimme iväg ungefär och strosade omkring. Tog en take-away coffee och pratade om skillnader mellan kulturer! Sedan gick vi ner till havet och stod på en brygga och såg vattnet slå mot kanten. Det var precis vad jag behövde ikväll. Sedan beställde tjejerna "Chorrus" från ett marknadsstånd som är avlånga friterade donouts med fyllning som jag fick smaka. Speciellt, väldigt mycket socker, men gott! Sedan kändes det som jag klev rakt in i Dirty Dancing 2 när Javier dansar på gatan. Carribean music och sköna damer som började spontandansa :) Massor med folk ute, en random söndagskväll. Hela kvällen kändes väldigt exotisk. Och i goda (om än så nyfunna) vänners lag, vad blir inte mysigt?! 

Cristina y Nadia




När vi strosa runt stötte vi på badande kids i en fontän, men man förstod dem i hettan som varit idag, haha!

Bjuder på lite blurr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar