lördag 22 september 2012

Om Gud är för oss, vem kan då vara mot oss?

 Den här veckan har det varit bönevecka på kåren, jag har haft mycket ont i huvudet och värk i axlar och nacke, förmodligen av för mycket stillasittande..Är ju van vid att vardagsmotionera och att vara aktiv.. Det är så typiskt när det det handlar om mycket bön är det alltid motstånd. Men jag har känt starkt att ingenting får stå i vägen för mig att möta Gud. 

Som tex i tisdags när vi skulle ha kvinnogruppen hade ingen med sig dosan man öppnar järnporten/grinden med. Så jag klättrade över grinden i kjol och ballerinaskor...senare på kvällen fick jag ett bibelord från Gud, där det stod att "...och järnporten öppnades för dem av sig självt" när Petrus blir frisläppt genom Gud från fängelse. Det blev en stark bild för mig, att ingenting får stå i vägen för min relation med Gud. Och som det står i Romarbrevet 8:31 "Om Gud är för oss, VEM kan då vara mot oss?"


Så igår, kände jag mig bättre och gick på upptäcksfärd i närområdet. Det var varmt, men skönt att komma utanför detta områdets grindar och gå runt lite. Bilden ovan är tagen precis utanför grindarna, där det finns en liten matbutik, apotek, café och en kinarestaurang. Och bakom stoltserar detta grönskande berg. 

  

Trädet här bredvid tyckte jag var lite spännande, någon som vet vad det är för något som växer på det?! Haha. Spännande.
Detta huset hittar man på ena sidan gatan...

...på andra sidan hittar man det här. En söndrig plaststol, ett kylskåp och ett lysrör.


Vackra färger här i Puerto Rico

Detta är inte våra postlådor, men kan förstå varför folk inte skickar så mycket brev här...

Igår efter tonår fick jag återigen hänga på Cristina och hennes kompisar, vi satt i en park hela kvällen och pratade. Det var nya ansikten, ett supergulligt par och en skön tjej med liten stråhatt. En av dem var frisör och gjorde denna flätan på mig, kändes skönt att bli ompysslad lite. Vi skrattade återigen åt kulturskillnader och hon lärde mig lite salsa på gatan. Hon var jättegullig, hade dans som ett stort intresse och var väldigt social. En mysig kväll helt enkelt! Jag var hemma halv ett och kom knappt in på security för att det var sent..Haha. Hoppas ni har det bra hemma, saknar er!

2 kommentarer:

  1. så kul att få läsa hur du har det! :)

    SvaraRadera
  2. wow! såg nu att du har länkar till mina bloggar här. åh, du är då för fin. så glad jag blir!!

    SvaraRadera